Wednesday, November 25, 2009

RUSHing

"Hello...akak bertolak dulu ye, nanti jumpa di sana"..."Err, dh bertolak ke? Kat mana dah?" aku tanya. "Emm, baru je bertolak ni, okey.."

Adusss...terlambat dah aku, means kena RACING le aku kali ni ke tempat client!

Tetiba aku dengan seorang akak tu diminta BOS untuk adakan diskusi bersama client. Memang agak lama juga aku tak TER-KE-SANA. Hampir dua bulan sudah.

Last aku pergi, aku hadir satu event atas JEMPUTAN SI DIA. Tetapi atas KEHADIRAN IKHLAS sebagai SOKONGAN aku itu tak disangka rupanya diLUAHkan oleh DIA seperti aku MENGADA-NGADA hadir bagai TETAMU TAK DIUNDANG...Terluka aku MENDENGARNYA...Entah untuk ke berapa kalinya...

Sedang aku berdiskus dengan client dlm bilik mesyuarat, "tok tok tok...XXXX ada di sini?" Tergamam aku mendengar saat NAMA itu disebut. Antara sesuatu yang SUKAR SEKALI bagi AKU DILUPAKAN...hingga tika ini pun, aku TAK BERJAYA menyingkirkan NAMA itu dari KEPALA aku...NAMA memberi KESAN MENDALAM pada DIRI AKU, manakan tidak,
NAMA itu tidak terfikir oleh AKU akan MUNCUL antara AKU dengan SI DIA..dan memulakan EPISOD DUKA sehinggalah TAMATnya EPISOD tersebut dengan TERSUNGKUR jua pertalian SUCI AKU bersama SI DIA..

Disangkakan PANAS ke PETANG..Rupanya, HUJAN di TENGAHARI..
Tidak TERKESAMPAIAN KEKAL hingga KE AKHIRAT, di DUNIA jua PENGAKHIRANNYA..

Sesuatu yang tak disangka
Seringkali mendatangi kita
Itukah suratan dalam kehidupan
Atau hanya satu kebetulan

Kita asyik membicarakan
Persoalan hidup dan pilihan
Sedang kejujuran semakin berkurang
Masih tiada bertemu jawapan

Walau kita dihadapkan
Dengan berbagai pilihan
Mengapa sering terjadi
Pilihan tak menepati

Hingga amat menakutkan
Menghadapi masa depan
Seolah telah terhapus
Sebuah kehidupan yang kudus

Pertemuan sekali ini
Bagi diriku amat bererti
Tetapi ku bimbang untuk menyatakan
Bimbangkan berulang kesilapan




Mood aku TERKACAU...dan INGATAN AKU terpalit SEMULA dengan KISAH yang SEDANG aku CUBA LUPAKAN.

Aku akui...Setiap HARI, PASTI, MEMORI TAMPARAN aku terima masih SETIA MENJELMA...

Aku harap cukuplah ia sekadar "TAK MUNGKIN KERNA SAYANG"


Setelah selesai urusan, aku terus beredar...MISSION ACCOMPLISH!

No comments:

Post a Comment