Tuesday, November 24, 2009

KEHILANGAN FOKUS...

...DARI pagi tadi masuk opis hingga SEKARANG, macam macam perkara, macam macam ragam dan kerenah, macam macam benda baru dapat aku belajar dan faham... dh dekat SEMINGGU aku sprt hilang FOKUS.

Nak kata aku baru dlm alam kerja ni, sudah lama dah pun.
Mmm, bukan apa PENYAKIT ni hinggap kat aku, SEBENARNYA aku baru keluar dari kepompong aku selama ini. Atau dgn bahasa lebih mudah faham, aku ditempatkan di bangunan lain daaa...tapi masih di tempat kerja yang sediada...Alhamdulillah, sekurang-kurangnya idakle aku kne BUANG KERJA kan?!

Walaupun aku AMAT SAYANG pada bangunan lama aku, tapi aku sedapkan hati aku bahawa semua ini ada KEBAIKAN dan HIKMAH di sebaliknya...

"...perpindahan kali ni pasti ada hikmah dan kebaikan utk diri aku walaupun aku bersedih meninggalkan 'kampung lama' aku...SETELAH aku menerima 'TAMPARAN HEBAT' dalam hidup aku baru-baru ni... "

Mungkinkah 'PENGHIJRAHAN' ke tempat baru aku ini diiringi GEMBIRA?...TAWA RIANG?..LEGA?...aku tak pasti, yang NYATA tidak MUSTAHIL itu semua bagi yang
TIDAK MENYENANGI KEWUJUDAN aku di situ...

" Sebaik mana, suka dan penghargaan kita pada orang lain, tidak semestinya org lain akan berbuat dan berprasangka baik pada kita....Tiap perbuatan kita yang dirasakan atau dipersembahkan dengan setulus dan sebaik mungkin pun...akan masih ada orang yang
tidak berpuas hati..BAHKAN....MEMBENCI KITA!..."


Hakikatnya, HATI aku ...MASIH TERLUKA....TERLUKA dengan 'TAMPARAN' yang aku terima. bukan aku masih MENGUNGKIT ....tetapi...LUKA belum sembuh...SEHINGGA BILA???...

tidak aku PASTI...
mungkin sehingga bila-bila selagi aku BERNYAWA...
selagi aku tidak HILANG INGATAN...NAUZUBILLAH, mintak dijauhkan...

Harapan aku, biarlah 'TAMPARAN' itu menjadikan DIRI AKU semakin 'CANTIK' dan 'KUAT' . Sekali sekala aku berTERIMA KASIH disebabkan 'TAMPARAN' itu juga MENGAJAR dan MEMPERLIHATkan kepada aku RUPA dan KEMAMPUAN seseorang mahkluk bergelar MANUSIA ...dan PENGALAMAN YANG AMAT BERHARGA yang tidak semua orang dapat PELAJARI dan HARGAI...ALHAMDULILLAH, aku BERSYUKUR kepadaMU..

"Boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya. "

~ Surah al-Baqarah, ayat 216

No comments:

Post a Comment