Saturday, February 6, 2010

Berdebar?!

Berdebar?!...itulah apa yang aku rasakan..aku perasan ia sejak khamis baru ni.
Kenapa ye..ke ni tanda-tanda awal sesuatu penyakit ?

Datangnya hanya 1-2 saat, tu yang membuatkan aku konpius, aku berdebar ke perasaan aku saja?..

Ishk, aku tak layan sangat benda tu hingga pagi tadi, aku tengah keje masih terasa lagi...
aku ke klinik dekat opis aku, walau aku sendiri pasti kalau doktor tanye, apa yg aku nk explain sedangkan aku
sendiri ni pun tak pasti rasanya berdebar(atau ntah perasaan aje) ni.....

Ingat aku nk terjah doktor aku tapi jauh pulak dengan tempat keje aku ni, sakan pulak aku buang masa ke hulu hilir kalau jawapan dia just..."Awak takde pepe...sihat..."


Apa-apa pun, syukur...sebab jawapan itulah jugak aku dengar tadi,

"Jangan risau, awak takde pepe..." , kata doktor mengesahkan..
"..Emm, oklah camtu tapi kalau berdebar ni ada lagi pasni?", tanya aku utk 'menyedapkan' keadaan.
 "Kne buat ujian darah", kata doktor lagi.
"Ishk, serius pulak bunyik bila sebut ujian darah...", detak hati aku..sebab tu aku tanya lagi..tak puas hati!
"Err, ujian darah tu...pe kemungkinan expectation boleh keluar drp ujian bila buat nanti?.."
...Aku pun lupa dia ckp pe ntah pas drp tu, hahaha, tapi simpul aku kat otak ni, kalau ada lagi...mesti consult dgn doktor ...and harapannya, jawapannya --TIADA APA-APA--



Tapi antara soklan doktor yang bagi aku memerangkap aku ialah....
"Ada perkara tak yang membuatkan awak berfikir dalam minggu ni?..."
"..Ada letih?...Tak cukup tidur?..." 
"Selera makan awak mcm mana?"


...Aku sedar, soklan itu lebih ingin meneka samada pesakit dia ni ada mengalami TEKANAN atau tidak.

"Ya, sememangnya  ada...beberapa perkara sesekali melintasi benak...dan beberapa perkara lain lagi yang 'mengusik' aku...."
Bisik aku dalam hati...tak mahu dibiar selongkar oleh doktor..kerana 'perkara' itu bukan calang-calang keadaan, orang dan waktu utk diluahkan...









No comments:

Post a Comment