Sunday, March 7, 2010

caller -pengorbanan isteriku

ada sorang caller lelaki hot.fm pagi tadi, berkaitan tajuk dibukak sememangnya membuat aku bergenang airmata..dia menceritakan pengorbanan isterinya yang baginya amat dia berterima kasih, amat menyayanginya, amat kagum, amat terasa kehilangan jika isterinya sudah tiada ..

hinggakan katanya jika diberi pilihan, biarlah dirinya pergi dahulu berbanding isterinya....dan jika isterinya tiada, akan separuh gila mungkin dirinya...

baginya lagi, isterinya telah menjaga dan membesarkan beberapa orang anaknya hinggakan anaknya cemerlang, pintar...sedangkan dia dan isterinya hanyalah weekly husband-and-wife!...dan dia telah bayangkan bagaimana perit dan tabah isterinya lagi melalui dalam tika 'berjuang' membesarkan anak...

"...walaupun basuh pakai mesin basuh, tapi bila nk lipat , mau aku punye pakaian tu bertimbun mcm bundle...aku tak semampu hendak buat sepertimana isteri", itulah lebih kurang ayatnya dia meluahkan....

alangkah beruntungnya si isteri tadi...kerana si suami begitu menyanjunginya.......alhamdulillah....
aku hanya mampu tumpang gembira utknya....tatkala aku tak mampu merasai semua itu.....

No comments:

Post a Comment